onsdag 29 maj 2013

ännu en tjej på ett tåg


det är en spännande relation som uppstår mellan spegeln och tjejen på tåget.
tack och lov är det inte en "duger jag?"-monolog, utan en självsäker och nöjd tjej i mörkt hår
som jobbar på sitt redan perfekta ansikte. hon använder sin mobil som spegel.

lite mer ögonskugga, spärrar upp ögonen, ögonvitan maximeras.
jag försöker låtsas pilla med mobilen, men tittar fascinerat.
 
hon är snygg. jag har ingen aning om ålder, gissar på strax över 25, men vem vet.
gissa ålder har aldrig varit min starkaste sida.
 
den svarta kavajen stramar om brösten, en vit t-shirt hindrar all insyn, men jag kan ana det
knottriga mönstret av bhn genom tyget.
 
så går hon vidare och förstärker kindbenen med en stor pensel, snabba drag.
 
vart ska hon? hon är på väg hem efter jobbet, gissar jag. hon avbryts av ett telefonsamtal,
slänger undan håret och sätter in sitt headset. naglarna välskötta, varken långa eller korta,
målade i ett glansigt genomskinligt lack.
 
jag bläddrar nu i en metro för att se upptagen ut, spetsar öronen, men hon talar tyst och på spanska,
med ett lika neutralt ansiktsuttryck som lacket, jag kan inte efter de får orden som utväxlas ens ana
mig till om det var en kompis, älskare, mamma.

samtalet är över lika snabbt som jag försökt både lyssna och läsa rubriken om zlatan ska vara kvar 
i paris eller inte.
 
jag vill veta! gör hon sig iordning för någon eller är det för sig själv?
 
en hårsnodd mellan tänderna, smala långa fingrar samlar ihop håret i en stram toffs och under tiden glider 
t-shirtenupp och visar solbränd mage och  jag hur hennes turkosa trosor har glidit upp längs ena höften. sexigt.
 
min kuk blir hård när hon målar läpparna med glans, jag försöker verkligen att inte stirra, men jag kan verkligen se de där läpparna omsluta min kuk, jag kan se hur hon långsamt tar hela kuken i munnen, i slowmotion spänns de glansiga läpparna runt den stenhårda kuken, läpparna glänser, hon drar håller kuken i ena handen och runkar den, drar den nedåt så det kladdiga ollonet ser spängfärdigt ut och ska just omsluta hela igen när hon möter min blick medan penseln är mitt mellan läpparna. så går hennes blick tillbaks till spegeln, smackar med läpparna och är klar.

och hoppar av.

2 kommentarer: