måndag 9 april 2012

mellan rött och grönt

bussen bromsar in kraftigt för rött, busschauffören svär över något och motorn hostar till, stannar till och han försöker få igång den igen.

jag suckar, men idag har jag inte bråttom, min blick glider snabbt ut genom rutan.

rakt in i skyltfönstret till en butik, jag ser en massa skor och en tjej som sitter och provar ett par. knäpper remmen runt vristen, lägger huvudet på sne och tittar medan hon vrider ankeln så hon kan se hur skorna sitter på foten.
glider med sina händer över benet, reser sig upp och tar några steg.

hon vet inte att hon har åskådare.

händerna i sidan, strike-a-pose. det verkar stå en spegel snett brevid fönstret, men det ser nästan ut som att hon showar för mig. hon sätter sig ned, lägger benet snett igen och pillar med skorna, hennes kjol glider upp aningen, jag ser spetsen på hennes svarta glänsande stayups.

så tittar hon rätt som det rakt in i mina ögon, hon måste ha känt hur jag stirrar.
hon ser lite förvirrad ut först, men så ler jag stort och då besvarar hon leendet,
tar tag i kjolen som om hon ska dra ner den, men fryser situationen, inväntar min reaktion.

just då hostar motorn igång, slocknar och alla passagerare studsar upp och ned innan chauffören får igång den igen. tjejen i butiken skrattar, drar upp kjolen lite mer så jag ser hela den sexiga svarta strumpan och huden ovanför. hon gör en rolig min med läpparna formade i en cirkel, ser ut som att hon viskar oh la la la eller något medan min buss får grönt.

jag pekar på skorna, gör tummen upp, hon reser sig upp, tar tag i kjolen från sidorna och niger som en primadonna medan bussen glider vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar