söndag 25 september 2011

kollegan del 3

"sugmärket på halsen. du har försökt lägga håret över, men när du lutade dig åt sidan gled lockarna undan. du har den där nyknullade blicken, trött efter en hård natt men extra rak i ryggen, som om det stod "jag var grym i natt" i pannan på dig"


"jag VAR grym i natt", svarar du. "och nu jävligt trött :) "

"kom, jag fixar te åt dig, du kan få göra kaffe åt mig"


mailar jag och vi går mot pentryt, precis som igår går jag bakom dig.
en svart kjol som slutar strax ovanför knät, tajt, en vit blus med krås framtill, ett skärp som markerar midjan. högklackade svarta pumps. jag sätter på vattenkokaren och fixar en kopp rooibus till dig, du står och hänger och följer mina händers rörelser medan du leker med ditt halsband.

vi ska båda lämna pentryt och håller på att gå in i varandra, vi krockar nästan, det är max en decimeters mellanrum, båda försöker gå ut men det är för trångt, båda backar, båda väntar in den andre. nära, nära. jag rör mig nära med mitt ansikte, kan känna din andedräkt, jag viskar nära ditt öra


"jag noterar att du glömt något hemma…"


samtidigt som jag lägger min hand på din höft och långsamt drar mitt finger längs sidan av kjolstyget innan jag passerar dig ut ur pentryt.


"jag vill se"
mailar jag.

jag ser dig i ögonvrån när du läser mailet. du drar upp kjolen en bra bit, tittar rakt fram mot de kollegor som står i andra sidan av rummet som är upptagna med en genomgång. så snurrar du stolen långsamt så du tittar rakt mot mig, händerna på kjolens sidor. så särar du på benen, jag följer benen från pumpsen, upp till lårens insida, det är mörkt för kjolen skymmer, men jag kan klart och tydligt se att jag hade rätt, inga trosor. du snurrar ett halvvarv på stolen så du har ryggen mot mig, sätter stolen i snurrnig på nytt och stannar återigen i mitt blickfång. så särar du ordentligt, ena handen smeker retfullt från knät och upp över låret och in mot fittan. du öppnar upp fittan för mig med pek-och-långfingret, jag ser nu rakt in i dig.

du drar ner kjolen snabbt när det är en kollaga som ropar in dig i samtalet. du reser dig upp och rättar till kjolen medan jag stirrar på dig som en galning i en öken som just fått se en oas.

"du är jävligt cool. du har gjort mig stenhård"
mailar jag lite senare när du är tillbaks.

"jag vill se"
svarar du.

jag tittar mig omkring, en del har gått på lunch, en sitter längre bort i rummet och pratar högt i telefon, han skryter om ett projekt han är involverad i. jag snurrar stolen på mot dig, du sitter och lutar huvudet i armarna, håret i virvlar runt ditt ansikte. du ler självsäkert, säker på att jag inte ska anta din utmaning.

jag tar ett grepp om min kuk genom byxorna, tittar åt sidan där kollegan fortsätter att berätta om sina framgångar, knäpper upp knapparna i gylfen, drar undan boxershortsen och greppar min kuk, glansig av förmiddagens hets, drar ner förbuden ordentligt så kuken står rakt upp, ådrig och böjd inåt. jag tittar på dig och drar några tag, visar att jag gillar vad jag ser. stannar upp, drar långfingret över ollonets skåra där en droppe försperma tränger upp, rör fingret ner på baksidan av kuken där en man är som känsligast, rör i långsamma cirklar runt runt.
din telefon ringer och jag sitter kvar med kuken i handen, men stoppar in den medan du tittar på, storögt, snurrar min stol in ner bordet och pular vidare med ett prospekt.

1 kommentar: