måndag 12 september 2011

kollegan del 2

"tack! du har god smak"
kommer svaret och våra ögon möts precis när jag läst mailet.

just då korsar du benet så foten pekar mot fönstret vid din plats. det är knappast meningen, men kjolen glider upp och visar just den där decimetern av förbjuden hud som ett par stayups på en kvinna kan råka visa. den decimetern som gör att tusentals kvinnor en gång om året, på nyårsafton, står och drar i sina kjolar. amatörernas afton, som någon sa.

jag inser snabbt att det inte är en nyårsaftonsamatör som sitter mittemot mig, det är måndag i augusti och något säger mig att det inte är en engångsföreteelse att tjejen två meter från mig har det sexigaste plagget som skapats.

"sexigt"
testar jag, väl medveten om att jag nu går över gränsen.

fortfarande i telefon ser jag att hon får mailet ooch läser det, kastar en snabb blick på mig, på blusen- första reaktionen är att du kanske råkat missa en knapp i blusen och kanske visar mer bröst än vad du tänkt, en blick på mig igen, du ser var min blick är fastnaglad.
du ler.
du drar inte ner kjolen.

"du ser visst allt du…"
skriver du.

"japp…om du bara visste"

blir mitt korta svar.

"berätta"
blir din ännu kortare fråga.

"jag noterade att du antagligen igår var och fixade dina naglar, det doftar fortfarande av lacket, jag noterade att med en sjal döljer dina fina bröst, jag antar att du är rädd att de ska göra dina kollegor avundsjuka o kunderna förvirrade- synd…jag noterade när jag gick bakom dig att du likt en modell på catwalken satte höger ben precis före vänster när du trippade fram på dina höga klackar, jag noterade hur dina trosor pressade sig mot kjolstyget, jag kunde ana siluetten av en strong…det var det sista jag såg innan du böjde dig ner vid kaffemaskinen…"
stor suck. vad gör jag?

du har lagt telefonen, jag ser hur du läser, munnen är halvöppen och du tar ett djupt andetag halvvägs in i mailet, det häver fram din bröstkorg, och skapar ett stort spegelvänt C av din svank…

"wow, du missade inget"
svarar du.

så kommer en chef och vill prata med mig om uppdraget jag fått, han hänger över mitt bord. jag ser i bakgrunden hur du sitter där och skriver, pratar i telefon, då och då kastar du ett öga mot mig och återgår till ditt jobb.

på eftermiddagen har du ett möte och jag får ett sista mail som jag läser när du redan gått.

"tack för alla nonteringar idag. det ska bli intressant och se vad du noterar
i morgon :) "



du är redan på plats nästa dag, jag kastar blickar mot dig medan du pratar med en kollega om visning.

"vad noterar du idag?"
står det i ett mail som väntar på mig.

"du fick ligga igår"

blir mitt korta svar.

du bara tittar åt mitt håll, med ett frågande leende, "hur kunde du veta?".

1 kommentar:

  1. Som vanligt är du helt fantastisk på att skriva och jag gillar alltid det jag läser ;)

    //Frun i huset

    SvaraRadera