söndag 29 mars 2009

tonårsminne

på besök i stockholm, varm sommar, kanske 1986.
fumling, nyfiken, generad, kåt på storstaden, åker en tunnelbanelinje så långt det bara går, stiger av och tar en ny åt andra hållet.
känner mig som reine i barnens ö.
oskuld, kåt på kvinnor mer än tjejer.
står i trång tunnelbanevagn, vagnen skakar och folk åker hit och dit.
min blick helt fokuserad på en kvinnan framför mig, långt blont hår, tajt kort rosa klänning, slutar strax under rumpan, där trosorna gör tydliga märken genom tyget, högklackade vita pumps.

1986, vad kan man säga.

håller sin hand med långa röda naglar runt stången i mitten, i mitt huvud är det en jättekuk som hon runkar.
jag svettas, försöker hålla balansen, försöker se så mycket av henne det bara går.
när som helst kan hon gå av tåget. vagnen skakar till och jag slungas framåt, min stenhårda tonårskuk trycks mot henne och där står jag, med folk i min rygg, pressar mig ofrivilligt mot henne. hennes ansikte vänder sig om lite, ser vad det är för ett kryp som står bakom henne och passar på att taffsa. det sista jag ser av hennes ansikte medan hon vänder sig om är ett leende.

sen händer det närmsta jag kommit sex i mitt då fjortonåriga liv; hon börjar långsamt långsamt röra sin sexiga bak mot mitt stånd i cirklar, pressar sig närmare mig.

för att sen hoppa vid slussen, snabbt trippa fram på perrongen mot kvällens äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar