torsdag 1 april 2010

tåg

jag åker mycket tåg nu för tiden. därav att en hel del av mina texter handlar om tågsituationer. det är perfekt. man sitter där i 45 minuter, har all tid i världen att låta blicken vila på något trevligt, låta tankarna fara iväg. att vara tvungen att sitta still och låta ipoden ta med en på en resa samtidigt som man lägger märke till detaljer man annars kanske skulle missat. kvinnan mittemot mig som somnat, slingorna i håret som lösgör sig från knuten och tar en promenad i pannan. hon sitter så där lite bredbent som bara män annars tillåter sig, jeanstyget spänner om låren och jag inser att jag sitter 45 cm från hennes fitta, försöker tänka mig hur den ser ut, vad den kan dofta, smaka.

ja, jag ville egentligen bara förklara varför en hel del av mina texter handlar om tåg. det är där det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar