torsdag 16 april 2009

morgonstånd

det är ren och skär sex som far genom huvudet när jag står bakom henne i rulltrappan.

svarta stövlar med hög smal klack, bootcutjeans, vansinnigt tajta över hennes välformade rumpa, en svart kort skinnjacka och det långa röda håret stramt i en hästsvans på ryggen.

hennes ena hand på rulltrappans handskena, långa rundfilade naglar målade med genomskinligt lack, hon slänger en blick på dem, inspekterar.

händerna snabbt mot håret, lossar på hårsnodden, lutar nacken bakåt, skakar håret åt höger, svänger det åt vänster, samlar det mellan fingrarna, formar det åter hårt i en toffs. det doftar nytvättat och jag vill bara luta mig framåt och kyssa henne på den långa halsen.

det hela är över på tjugo sekunder, men det har gjort min morgon.

2 kommentarer:

  1. Ååååh, så bra! Med bara en kort text målar du fram en helhet som känns. :)

    Det känns häftigt att du gillade mina händer. :) Det känns...bra. Jag har lite skrivkramp, och tidsbrist för den delen. Men jag kommer igen. ;)

    Ja, det är inte lätt att få utlopp som singel. Och som kräsen singel så är det nästan omöjligt. Jag håller tummarna för oss båda förstås!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. M- det får bli du och jag helt enkelt :)
    ja dina händer var mycket fina, säker på att de kan sina saker…skriva och smeka…
    kram!

    SvaraRadera